Aeroporti Ndërkombëtar i Vlorës (VIA) priti sot fluturimin e parë certifikues, duke zyrtarizuar përfundimin e fazës së parë të ndërtimit dhe dorëzimin e infrastrukturës ajrore. Ky zhvillim shënon një kapitull të ri për sektorin e aviacionit civil të Shqipërisë dhe potencialisht për ekonominë e rajonit jugor të vendit.
E pranishme në ceremoninë e dorëzimit ishte zëvendëskryeministrja dhe ministrja e Infrastrukturës dhe Energjisë, Belinda Balluku, e cila vlerësoi aeroportin si një nga investimet më të rëndësishme strategjike të vendit. “Ky është një projekt që lidhet drejtpërdrejt me krenarinë kombëtare dhe me një premtim të mbajtur nga Kryeministri Edi Rama,” deklaroi Balluku.
Tre Shtylla Ekonomike: Pasagjerë, Mirëmbajtje dhe Kargo
Balluku nënvizoi se aeroporti do të operojë me tri modele biznesi: transporti i pasagjerëve, mirëmbajtja e avionëve dhe operacionet e kargos, duke gjeneruar të ardhura dhe punësim të qëndrueshëm. “Vetëm komponenti i kargos do të shtrihet në një sipërfaqe prej 300 hektarësh dhe pritet të krijojë një qendër të fuqishme logjistike për ngarkesa ndërkombëtare,” tha ajo.
Aeroporti është projektuar për të pritur avionë të kategorisë 4E dhe është i aftë për fluturime transoqeanike — një standard që shkon përtej asaj që ofron aktualisht infrastruktura ajrore shqiptare.
Përveç funksioneve të tij të zakonshme, VIA do të shërbejë edhe si një pol akademik dhe ushtarak. Sipas ministrisë, në zonën e aeroportit do të ngrihet Akademia e Aviacionit Civil dhe një akademi ushtarake, duke e kthyer aeroportin në një qendër të edukimit dhe trajnimit të brezit të ardhshëm të profesionistëve të aviacionit.
Në plan është ndërtimi i një hekurudhe 5 kilometra nga linja ekzistuese Rrogozhinë–Vlorë për të lidhur aeroportin me qytetin dhe më tej me Shqipërinë dhe Kosovën. “Kjo do të ofrojë më shumë zgjedhje për qytetarët e të dy vendeve,” theksoi Balluku.
Kur projekti u prezantua fillimisht, kostoja e parashikuar ishte rreth 104 milionë euro. Sipas të dhënave më të fundit, investimi ka arritur në 140 milionë euro, i financuar pjesërisht nga biznesmeni kosovar Behgjet Pacolli. Terminali për pasagjerët përfshin 17,000 metra katrorë.
Balluku bëri të ditur se vetëm në vitin e parë, pritet që VIA të përpunojë deri në 3 milionë pasagjerë, duke ndjekur rritjen eksponenciale të tregut shqiptar të fluturimeve, që vitin e kaluar kapi shifrën e 10 milionë pasagjerëve në Aeroportin e Rinasit.
Kryeministri Edi Rama ndau pamjet e uljes së avionit të parë në VIA, duke e quajtur këtë ngjarje një moment kyç për turizmin dhe zhvillimin ekonomik të Shqipërisë. Aeroporti është i vendosur më pak se një orë nga disa prej atraksioneve më të rëndësishme natyrore dhe kulturore të jugut të vendit, gjë që e bën atë portën e re ajrore drejt një Shqipërie që synon të ripozicionohet si destinacion turistik me standarde ndërkombëtare.