Fabiola Ismali: Nga turizmi i numrave te turizmi i qëndrueshëm, një konferencë për Shqipërinë në Fiera del Levante

E mërkurë, 1 Maj, 2024
E mërkurë, 1 Maj, 2024

Fabiola Ismali: Nga turizmi i numrave te turizmi i qëndrueshëm, një konferencë për Shqipërinë në Fiera del Levante

Italia dhe Shqipëria, dy vende që konsiderohen simotra dhe që i bashkon bukuria e peizazheve të tyre, deti, dhe prej shekujsh edhe historia dhe arti, vazhdojnë së bashku rrugëtimin e tyre drejt turizmit të së ardhmes.

Këtë e konfirmon edhe prania në edicionin e këtij viti të Business Tourism Management, e Balcando, lider në projektet e ndërkombëtarizimit ndërmjet Italisë dhe Shqipërisë.

I pranishëm në Fiera del Levante në Bari me konferencën “Shqipëria. Nga turizmi i numrave te turizmi i qëndrueshëm” e planifikuar për 28 shkurt në orën 14:30.

Fabiola Ismaili themeluese e Balcando, në intervistën e mëposhtme tregon për një Shqipëri më të gjallë se kurrë, gati për të zbuluar dhe pushtuar synime të reja:

Fabiola Ismail Fabiola, le ta nisim nga fillimi, nga Italia dhe Shqipëria. Sa emocionuese është të jesh pjesë aktive e kësaj ure që na bashkon, protagonist i një ndryshimi që na sheh të rritemi së bashku, pa barriera dhe kufij?

“Historia që bashkon dy vendet tona është një histori e lashtë miqësie dhe ndarjeje e cila ndonjëherë anashkalohet. Lidhjet aktuale përkthehen në bashkëpunime ekonomike, kulturore, sociale dhe turistike. Qytetet shqiptare tashmë janë mbushur plot me turistë, sipërmarrës, pensionistë dhe studentë italianë që zgjedhin vendin tim për disa ditë ose për të qëndruar gjithë jetën. Shqiptarët dhe italianët e adhurojnë njëri-tjetrin, e duan kulturën dhe traditën e fqinjëve të tyre dhe kjo afërsi gjeografike dhe mendore ka bërë që marrëdhëniet të zhvillohen në mënyrë të natyrshme dhe të strukturuar”.

Narrativa e destinacioneve mes dy vendeve ka ndryshuar me kalimin e viteve, por ka ndryshuar edhe mënyra se si përjetohen? Çfarë mund të presim për vitin 2024?  

“Në vitin e fundit Shqipëria ka parë praninë e më shumë se 10 milionë turistëve, në një vend që ka gati 3 milionë banorë. Nuk ka dyshim që vendi im është kthyer në një nga zgjedhjet kryesore të turistëve europianë dhe joevropianë, por këto shifra, përveçse sjellin mirëqenie dhe zhvillim në destinacionet turistike të vendit, nxjerrin në pah problemet dhe sfidat që duhen trajtuar. për ta bërë të qëndrueshëm këtë sektor për vitet në vijim.”

Inteligjenca Artificiale po bëhet një element thelbësor në jetën e çdokujt. Mendoni se është një mundësi për ta shfrytëzuar shpejt apo na duhet më shumë kohë për të kuptuar të gjitha aspektet e saj dhe për të qenë gati për të përballuar çdo çështje kritike?

“Shqipëria ka një popullsi të re dhe shumë të ditur për sa i përket figurave profesionale në sektorin e IT. Reflektimi që ju propozoni duhet të bëhet një nga pikat strategjike për vendin, edhe sepse do të ofronte shumë më tepër mundësi për destinacionet më pak të njohura të Tiranës, Vlorës, Sarandës dhe Durrësit. Aktualisht ka disa iniciativa të mrekullueshme sipërmarrëse në vend që bashkojnë inovacionin në modelet e biznesit, destinacionet inteligjente dhe përdorimin e përsosur të mediave sociale, si PikHost, një markë mikpritjeje e përbërë nga një grup të rinjsh, të cilët menaxhojnë një portofol vilash dhe apartamente të shpërndara nëpër vende më pak të njohura në Shqipëri, duke ofruar një eksperiencë unike të pushimeve luksoze dhe të personalizuara.”

Le të flasim për lidhjet nga Italia në Shqipëri dhe anasjelltas: A jemi më në fund gati për të menaxhuar flukset masive turistike apo jemi ende në vështirësi?

“Nuk mund të mos pranojmë që problemet janë të ndryshme, por nëse kapen në kohë, ato mund të zgjidhen në mënyrën më të mirë, duke e bërë turizmin një sektor që do t’i ofrojë vendit zhvillim të qëndrueshëm për vitet e ardhshme. Ndër çështjet më të rëndësishme janë mungesa e infrastrukturës adekuate apo transportit publik të aftë për të mbështetur shifrat e konsiderueshme me të cilat po përballemi. Jo më pak vështirësia në gjetjen e figurave profesionale, informaliteti dhe pamjaftueshmëria e shumë objekteve akomoduese. Shpesh priremi t’i konsiderojmë turistët e huaj si një prani të vetme dhe jo si reklamën më të mirë për këtë sektor. Ky vizion duhet të ndryshojë sepse në një afat të gjatë mund të dëmtojë shembujt e ekselencës të përhapur në të gjithë territorin shqiptar.”

A mund të më përcaktosh me tre mbiemra, shpirtin e vërtetë të Shqipërisë?

“Mikpritëse, plot ngjyra, ballkanike.”

Zhvillimi i shpejtë i Shqipërisë në vitet e fundit nuk ka ardhur vetëm nga turizmi. Edhe nga pikëpamja industriale, korporative dhe profesionale, ka pasur punë të vazhdueshme me një sy gjithmonë të kthyer jashtë, pikërisht sepse kufijtë tuaj janë ndërkombëtarë, të gatshëm për të pritur dhe eksportuar profesionistë. A është tregu botëror tani një mundësi konkrete?

“Patjetër që po. Në këtë kuadër, Italia ka vazhduar të jetë prej vitesh partneri kryesor tregtar i vendit tonë, si dhe vendi i parë i origjinës së investitorëve me aksione në kompanitë shqiptare. Tregu botëror në vitet e fundit ka ndryshuar nga global në miqësor global, pra bashkëpunime ndërkombëtare të bazuara në zgjedhjet e afërsisë së tregut dhe sigurisht që dy vendet tona janë ekonomi shumë të afërta me njëra-tjetrën dhe jo vetëm për shkak të pozicionit të tyre gjeografik”.

Durrësi, Saranda, Vlora, Shkodra janë tashmë destinacione turistike të njohura, por ka edhe një Shqipëri tjetër, ajo më rurale, e fshatrave,  ashtu si në Itali, e traditave, historisë dhe gojëdhënave për tu treguar. A ka një projekt që synon të promovojë këto realitete duke i hapur dyert turizmit thjesht historiko-kulturor, pra larg resorteve bregdetare?

“Pjesa më e thellë e Shqipërisë është ajo që ofron më shumë edhe për sa i përket turizmit “të zgjuar” të shpërndarë gjatë gjithë vitit. Qeveria shqiptare ka promovuar dhe po zhvillon që prej vitit 2018 një projekt të rëndësishëm të titulluar “100 fshatrat”, me qëllim krijimin e kushteve më të mira për pasurimin kulturor, turistik dhe ekonomik të zonave rurale. Strategjia e synuar e qeverisë ka çuar në krijimin dhe ndërtimin e shumë shtëpive të fermave, rrugëve të zhytura në natyrë dhe rizbulimin e vendeve të panjohura për publikun e gjerë. Kështu kanë lindur ekselencat si ‘Mrizi i Zanave’ apo ‘Agroturizëm Gjepali’, të cilat ndërthurin traditën, modernitetin dhe profesionalizmin.”

Në sezonin 2023, përveç italianëve, a keni regjistruar prezencë të turistëve nga vende të tjera të botës?

“Italianët ishin të parët në renditje, veçanërisht gjatë muajve korrik dhe gusht. Ka një prani të konsiderueshme të turistëve kosovarë, spanjollë, grekë, polakë etj. Për më tepër, nuk kanë munguar turistë nga Evropa Veriore, të cilët preferojnë udhëtimet disaditore”.

Si e perceptoni situatën e punës për gratë në Shqipëri dhe mbi të gjitha çfarë këshille do të dëshironit t’u jepnit grave që po hyjnë në botën e turizmit dhe aspirojnë të kontribuojnë për të sjellë ekselencë në territorin e tyre?

“Gratë shqiptare kanë punuar gjithmonë jashtë shtëpisë. Numri i grave që zgjedhin të kontribuojnë vetëm brenda familjes është shumë i ulët. Personalisht jetoj mes dy vendeve tona dhe e njoh mirë “fotografinë” e hendekut gjinor si në Itali ashtu edhe në Shqipëri dhe më lejoni t’ju them se në këtë të fundit diferenca midis punësimit të meshkujve dhe femrave është minimale. Gratë shqiptare kanë iniciativë dhe guxim të madh sipërmarrës, edhe për faktin se vendi ynë është një vend me zhvillim të shpejtë. Edhe në sektorin e turizmit nuk mungojnë emrat e rëndësishëm të grave që drejtojnë agjenci, struktura dhe projekte të vlefshme për të gjithë vendin”.

Mund të na jepni një pamje të vogël të asaj që do të sillni në BTM 2024? Një ekskluzive për lexuesit tanë?

“Para së gjithash donim të rezervonim një hapësirë ​​për bashkitë shqiptare të pranishme në Panair, si ajo e Vlorës, Sarandës dhe Durrësit, pasi së bashku me Qeverinë janë subjektet që krijojnë kushtet e duhura për zhvillimin e qëndrueshëm të turizmin. Dhe qëndrueshmëria është pikërisht tema e konferencës që do të mbahet më 28 shkurt në orën 14.30 me titull “Shqipëria, nga turizmi i numrave te turizmi i qëndrueshëm”. Për më tepër, gjatë gjithë kohëzgjatjes së BTM-së do të jenë të pranishëm operatorë, investitorë dhe agjenci shqiptare të cilët do të diskutojnë me partnerët e mundshëm për mundësitë e reja të bashkëpunimit për sezonin e ardhshëm dhe pse jo, për projekte afatgjata dhe ide të reja investimi”.

Marrë nga btmitalia.it

Italia dhe Shqipëria, dy vende që konsiderohen simotra dhe që i bashkon bukuria e peizazheve të tyre, deti, dhe prej shekujsh edhe historia dhe arti, vazhdojnë së bashku rrugëtimin e tyre drejt turizmit të së ardhmes.

Këtë e konfirmon edhe prania në edicionin e këtij viti të Business Tourism Management, e Balcando, lider në projektet e ndërkombëtarizimit ndërmjet Italisë dhe Shqipërisë.

I pranishëm në Fiera del Levante në Bari me konferencën “Shqipëria. Nga turizmi i numrave te turizmi i qëndrueshëm” e planifikuar për 28 shkurt në orën 14:30.

Fabiola Ismaili themeluese e Balcando, në intervistën e mëposhtme tregon për një Shqipëri më të gjallë se kurrë, gati për të zbuluar dhe pushtuar synime të reja:

Fabiola Ismail Fabiola, le ta nisim nga fillimi, nga Italia dhe Shqipëria. Sa emocionuese është të jesh pjesë aktive e kësaj ure që na bashkon, protagonist i një ndryshimi që na sheh të rritemi së bashku, pa barriera dhe kufij?

“Historia që bashkon dy vendet tona është një histori e lashtë miqësie dhe ndarjeje e cila ndonjëherë anashkalohet. Lidhjet aktuale përkthehen në bashkëpunime ekonomike, kulturore, sociale dhe turistike. Qytetet shqiptare tashmë janë mbushur plot me turistë, sipërmarrës, pensionistë dhe studentë italianë që zgjedhin vendin tim për disa ditë ose për të qëndruar gjithë jetën. Shqiptarët dhe italianët e adhurojnë njëri-tjetrin, e duan kulturën dhe traditën e fqinjëve të tyre dhe kjo afërsi gjeografike dhe mendore ka bërë që marrëdhëniet të zhvillohen në mënyrë të natyrshme dhe të strukturuar”.

Narrativa e destinacioneve mes dy vendeve ka ndryshuar me kalimin e viteve, por ka ndryshuar edhe mënyra se si përjetohen? Çfarë mund të presim për vitin 2024?  

“Në vitin e fundit Shqipëria ka parë praninë e më shumë se 10 milionë turistëve, në një vend që ka gati 3 milionë banorë. Nuk ka dyshim që vendi im është kthyer në një nga zgjedhjet kryesore të turistëve europianë dhe joevropianë, por këto shifra, përveçse sjellin mirëqenie dhe zhvillim në destinacionet turistike të vendit, nxjerrin në pah problemet dhe sfidat që duhen trajtuar. për ta bërë të qëndrueshëm këtë sektor për vitet në vijim.”

Inteligjenca Artificiale po bëhet një element thelbësor në jetën e çdokujt. Mendoni se është një mundësi për ta shfrytëzuar shpejt apo na duhet më shumë kohë për të kuptuar të gjitha aspektet e saj dhe për të qenë gati për të përballuar çdo çështje kritike?

“Shqipëria ka një popullsi të re dhe shumë të ditur për sa i përket figurave profesionale në sektorin e IT. Reflektimi që ju propozoni duhet të bëhet një nga pikat strategjike për vendin, edhe sepse do të ofronte shumë më tepër mundësi për destinacionet më pak të njohura të Tiranës, Vlorës, Sarandës dhe Durrësit. Aktualisht ka disa iniciativa të mrekullueshme sipërmarrëse në vend që bashkojnë inovacionin në modelet e biznesit, destinacionet inteligjente dhe përdorimin e përsosur të mediave sociale, si PikHost, një markë mikpritjeje e përbërë nga një grup të rinjsh, të cilët menaxhojnë një portofol vilash dhe apartamente të shpërndara nëpër vende më pak të njohura në Shqipëri, duke ofruar një eksperiencë unike të pushimeve luksoze dhe të personalizuara.”

Le të flasim për lidhjet nga Italia në Shqipëri dhe anasjelltas: A jemi më në fund gati për të menaxhuar flukset masive turistike apo jemi ende në vështirësi?

“Nuk mund të mos pranojmë që problemet janë të ndryshme, por nëse kapen në kohë, ato mund të zgjidhen në mënyrën më të mirë, duke e bërë turizmin një sektor që do t’i ofrojë vendit zhvillim të qëndrueshëm për vitet e ardhshme. Ndër çështjet më të rëndësishme janë mungesa e infrastrukturës adekuate apo transportit publik të aftë për të mbështetur shifrat e konsiderueshme me të cilat po përballemi. Jo më pak vështirësia në gjetjen e figurave profesionale, informaliteti dhe pamjaftueshmëria e shumë objekteve akomoduese. Shpesh priremi t’i konsiderojmë turistët e huaj si një prani të vetme dhe jo si reklamën më të mirë për këtë sektor. Ky vizion duhet të ndryshojë sepse në një afat të gjatë mund të dëmtojë shembujt e ekselencës të përhapur në të gjithë territorin shqiptar.”

A mund të më përcaktosh me tre mbiemra, shpirtin e vërtetë të Shqipërisë?

“Mikpritëse, plot ngjyra, ballkanike.”

Zhvillimi i shpejtë i Shqipërisë në vitet e fundit nuk ka ardhur vetëm nga turizmi. Edhe nga pikëpamja industriale, korporative dhe profesionale, ka pasur punë të vazhdueshme me një sy gjithmonë të kthyer jashtë, pikërisht sepse kufijtë tuaj janë ndërkombëtarë, të gatshëm për të pritur dhe eksportuar profesionistë. A është tregu botëror tani një mundësi konkrete?

“Patjetër që po. Në këtë kuadër, Italia ka vazhduar të jetë prej vitesh partneri kryesor tregtar i vendit tonë, si dhe vendi i parë i origjinës së investitorëve me aksione në kompanitë shqiptare. Tregu botëror në vitet e fundit ka ndryshuar nga global në miqësor global, pra bashkëpunime ndërkombëtare të bazuara në zgjedhjet e afërsisë së tregut dhe sigurisht që dy vendet tona janë ekonomi shumë të afërta me njëra-tjetrën dhe jo vetëm për shkak të pozicionit të tyre gjeografik”.

Durrësi, Saranda, Vlora, Shkodra janë tashmë destinacione turistike të njohura, por ka edhe një Shqipëri tjetër, ajo më rurale, e fshatrave,  ashtu si në Itali, e traditave, historisë dhe gojëdhënave për tu treguar. A ka një projekt që synon të promovojë këto realitete duke i hapur dyert turizmit thjesht historiko-kulturor, pra larg resorteve bregdetare?

“Pjesa më e thellë e Shqipërisë është ajo që ofron më shumë edhe për sa i përket turizmit “të zgjuar” të shpërndarë gjatë gjithë vitit. Qeveria shqiptare ka promovuar dhe po zhvillon që prej vitit 2018 një projekt të rëndësishëm të titulluar “100 fshatrat”, me qëllim krijimin e kushteve më të mira për pasurimin kulturor, turistik dhe ekonomik të zonave rurale. Strategjia e synuar e qeverisë ka çuar në krijimin dhe ndërtimin e shumë shtëpive të fermave, rrugëve të zhytura në natyrë dhe rizbulimin e vendeve të panjohura për publikun e gjerë. Kështu kanë lindur ekselencat si ‘Mrizi i Zanave’ apo ‘Agroturizëm Gjepali’, të cilat ndërthurin traditën, modernitetin dhe profesionalizmin.”

Në sezonin 2023, përveç italianëve, a keni regjistruar prezencë të turistëve nga vende të tjera të botës?

“Italianët ishin të parët në renditje, veçanërisht gjatë muajve korrik dhe gusht. Ka një prani të konsiderueshme të turistëve kosovarë, spanjollë, grekë, polakë etj. Për më tepër, nuk kanë munguar turistë nga Evropa Veriore, të cilët preferojnë udhëtimet disaditore”.

Si e perceptoni situatën e punës për gratë në Shqipëri dhe mbi të gjitha çfarë këshille do të dëshironit t’u jepnit grave që po hyjnë në botën e turizmit dhe aspirojnë të kontribuojnë për të sjellë ekselencë në territorin e tyre?

“Gratë shqiptare kanë punuar gjithmonë jashtë shtëpisë. Numri i grave që zgjedhin të kontribuojnë vetëm brenda familjes është shumë i ulët. Personalisht jetoj mes dy vendeve tona dhe e njoh mirë “fotografinë” e hendekut gjinor si në Itali ashtu edhe në Shqipëri dhe më lejoni t’ju them se në këtë të fundit diferenca midis punësimit të meshkujve dhe femrave është minimale. Gratë shqiptare kanë iniciativë dhe guxim të madh sipërmarrës, edhe për faktin se vendi ynë është një vend me zhvillim të shpejtë. Edhe në sektorin e turizmit nuk mungojnë emrat e rëndësishëm të grave që drejtojnë agjenci, struktura dhe projekte të vlefshme për të gjithë vendin”.

Mund të na jepni një pamje të vogël të asaj që do të sillni në BTM 2024? Një ekskluzive për lexuesit tanë?

“Para së gjithash donim të rezervonim një hapësirë ​​për bashkitë shqiptare të pranishme në Panair, si ajo e Vlorës, Sarandës dhe Durrësit, pasi së bashku me Qeverinë janë subjektet që krijojnë kushtet e duhura për zhvillimin e qëndrueshëm të turizmin. Dhe qëndrueshmëria është pikërisht tema e konferencës që do të mbahet më 28 shkurt në orën 14.30 me titull “Shqipëria, nga turizmi i numrave te turizmi i qëndrueshëm”. Për më tepër, gjatë gjithë kohëzgjatjes së BTM-së do të jenë të pranishëm operatorë, investitorë dhe agjenci shqiptare të cilët do të diskutojnë me partnerët e mundshëm për mundësitë e reja të bashkëpunimit për sezonin e ardhshëm dhe pse jo, për projekte afatgjata dhe ide të reja investimi”.

Marrë nga btmitalia.it

Italia dhe Shqipëria, dy vende që konsiderohen simotra dhe që i bashkon bukuria e peizazheve të tyre, deti, dhe prej shekujsh edhe historia dhe arti, vazhdojnë së bashku rrugëtimin e tyre drejt turizmit të së ardhmes.

Këtë e konfirmon edhe prania në edicionin e këtij viti të Business Tourism Management, e Balcando, lider në projektet e ndërkombëtarizimit ndërmjet Italisë dhe Shqipërisë.

I pranishëm në Fiera del Levante në Bari me konferencën “Shqipëria. Nga turizmi i numrave te turizmi i qëndrueshëm” e planifikuar për 28 shkurt në orën 14:30.

Fabiola Ismaili themeluese e Balcando, në intervistën e mëposhtme tregon për një Shqipëri më të gjallë se kurrë, gati për të zbuluar dhe pushtuar synime të reja:

Fabiola Ismail Fabiola, le ta nisim nga fillimi, nga Italia dhe Shqipëria. Sa emocionuese është të jesh pjesë aktive e kësaj ure që na bashkon, protagonist i një ndryshimi që na sheh të rritemi së bashku, pa barriera dhe kufij?

“Historia që bashkon dy vendet tona është një histori e lashtë miqësie dhe ndarjeje e cila ndonjëherë anashkalohet. Lidhjet aktuale përkthehen në bashkëpunime ekonomike, kulturore, sociale dhe turistike. Qytetet shqiptare tashmë janë mbushur plot me turistë, sipërmarrës, pensionistë dhe studentë italianë që zgjedhin vendin tim për disa ditë ose për të qëndruar gjithë jetën. Shqiptarët dhe italianët e adhurojnë njëri-tjetrin, e duan kulturën dhe traditën e fqinjëve të tyre dhe kjo afërsi gjeografike dhe mendore ka bërë që marrëdhëniet të zhvillohen në mënyrë të natyrshme dhe të strukturuar”.

Narrativa e destinacioneve mes dy vendeve ka ndryshuar me kalimin e viteve, por ka ndryshuar edhe mënyra se si përjetohen? Çfarë mund të presim për vitin 2024?  

“Në vitin e fundit Shqipëria ka parë praninë e më shumë se 10 milionë turistëve, në një vend që ka gati 3 milionë banorë. Nuk ka dyshim që vendi im është kthyer në një nga zgjedhjet kryesore të turistëve europianë dhe joevropianë, por këto shifra, përveçse sjellin mirëqenie dhe zhvillim në destinacionet turistike të vendit, nxjerrin në pah problemet dhe sfidat që duhen trajtuar. për ta bërë të qëndrueshëm këtë sektor për vitet në vijim.”

Inteligjenca Artificiale po bëhet një element thelbësor në jetën e çdokujt. Mendoni se është një mundësi për ta shfrytëzuar shpejt apo na duhet më shumë kohë për të kuptuar të gjitha aspektet e saj dhe për të qenë gati për të përballuar çdo çështje kritike?

“Shqipëria ka një popullsi të re dhe shumë të ditur për sa i përket figurave profesionale në sektorin e IT. Reflektimi që ju propozoni duhet të bëhet një nga pikat strategjike për vendin, edhe sepse do të ofronte shumë më tepër mundësi për destinacionet më pak të njohura të Tiranës, Vlorës, Sarandës dhe Durrësit. Aktualisht ka disa iniciativa të mrekullueshme sipërmarrëse në vend që bashkojnë inovacionin në modelet e biznesit, destinacionet inteligjente dhe përdorimin e përsosur të mediave sociale, si PikHost, një markë mikpritjeje e përbërë nga një grup të rinjsh, të cilët menaxhojnë një portofol vilash dhe apartamente të shpërndara nëpër vende më pak të njohura në Shqipëri, duke ofruar një eksperiencë unike të pushimeve luksoze dhe të personalizuara.”

Le të flasim për lidhjet nga Italia në Shqipëri dhe anasjelltas: A jemi më në fund gati për të menaxhuar flukset masive turistike apo jemi ende në vështirësi?

“Nuk mund të mos pranojmë që problemet janë të ndryshme, por nëse kapen në kohë, ato mund të zgjidhen në mënyrën më të mirë, duke e bërë turizmin një sektor që do t’i ofrojë vendit zhvillim të qëndrueshëm për vitet e ardhshme. Ndër çështjet më të rëndësishme janë mungesa e infrastrukturës adekuate apo transportit publik të aftë për të mbështetur shifrat e konsiderueshme me të cilat po përballemi. Jo më pak vështirësia në gjetjen e figurave profesionale, informaliteti dhe pamjaftueshmëria e shumë objekteve akomoduese. Shpesh priremi t’i konsiderojmë turistët e huaj si një prani të vetme dhe jo si reklamën më të mirë për këtë sektor. Ky vizion duhet të ndryshojë sepse në një afat të gjatë mund të dëmtojë shembujt e ekselencës të përhapur në të gjithë territorin shqiptar.”

A mund të më përcaktosh me tre mbiemra, shpirtin e vërtetë të Shqipërisë?

“Mikpritëse, plot ngjyra, ballkanike.”

Zhvillimi i shpejtë i Shqipërisë në vitet e fundit nuk ka ardhur vetëm nga turizmi. Edhe nga pikëpamja industriale, korporative dhe profesionale, ka pasur punë të vazhdueshme me një sy gjithmonë të kthyer jashtë, pikërisht sepse kufijtë tuaj janë ndërkombëtarë, të gatshëm për të pritur dhe eksportuar profesionistë. A është tregu botëror tani një mundësi konkrete?

“Patjetër që po. Në këtë kuadër, Italia ka vazhduar të jetë prej vitesh partneri kryesor tregtar i vendit tonë, si dhe vendi i parë i origjinës së investitorëve me aksione në kompanitë shqiptare. Tregu botëror në vitet e fundit ka ndryshuar nga global në miqësor global, pra bashkëpunime ndërkombëtare të bazuara në zgjedhjet e afërsisë së tregut dhe sigurisht që dy vendet tona janë ekonomi shumë të afërta me njëra-tjetrën dhe jo vetëm për shkak të pozicionit të tyre gjeografik”.

Durrësi, Saranda, Vlora, Shkodra janë tashmë destinacione turistike të njohura, por ka edhe një Shqipëri tjetër, ajo më rurale, e fshatrave,  ashtu si në Itali, e traditave, historisë dhe gojëdhënave për tu treguar. A ka një projekt që synon të promovojë këto realitete duke i hapur dyert turizmit thjesht historiko-kulturor, pra larg resorteve bregdetare?

“Pjesa më e thellë e Shqipërisë është ajo që ofron më shumë edhe për sa i përket turizmit “të zgjuar” të shpërndarë gjatë gjithë vitit. Qeveria shqiptare ka promovuar dhe po zhvillon që prej vitit 2018 një projekt të rëndësishëm të titulluar “100 fshatrat”, me qëllim krijimin e kushteve më të mira për pasurimin kulturor, turistik dhe ekonomik të zonave rurale. Strategjia e synuar e qeverisë ka çuar në krijimin dhe ndërtimin e shumë shtëpive të fermave, rrugëve të zhytura në natyrë dhe rizbulimin e vendeve të panjohura për publikun e gjerë. Kështu kanë lindur ekselencat si ‘Mrizi i Zanave’ apo ‘Agroturizëm Gjepali’, të cilat ndërthurin traditën, modernitetin dhe profesionalizmin.”

Në sezonin 2023, përveç italianëve, a keni regjistruar prezencë të turistëve nga vende të tjera të botës?

“Italianët ishin të parët në renditje, veçanërisht gjatë muajve korrik dhe gusht. Ka një prani të konsiderueshme të turistëve kosovarë, spanjollë, grekë, polakë etj. Për më tepër, nuk kanë munguar turistë nga Evropa Veriore, të cilët preferojnë udhëtimet disaditore”.

Si e perceptoni situatën e punës për gratë në Shqipëri dhe mbi të gjitha çfarë këshille do të dëshironit t’u jepnit grave që po hyjnë në botën e turizmit dhe aspirojnë të kontribuojnë për të sjellë ekselencë në territorin e tyre?

“Gratë shqiptare kanë punuar gjithmonë jashtë shtëpisë. Numri i grave që zgjedhin të kontribuojnë vetëm brenda familjes është shumë i ulët. Personalisht jetoj mes dy vendeve tona dhe e njoh mirë “fotografinë” e hendekut gjinor si në Itali ashtu edhe në Shqipëri dhe më lejoni t’ju them se në këtë të fundit diferenca midis punësimit të meshkujve dhe femrave është minimale. Gratë shqiptare kanë iniciativë dhe guxim të madh sipërmarrës, edhe për faktin se vendi ynë është një vend me zhvillim të shpejtë. Edhe në sektorin e turizmit nuk mungojnë emrat e rëndësishëm të grave që drejtojnë agjenci, struktura dhe projekte të vlefshme për të gjithë vendin”.

Mund të na jepni një pamje të vogël të asaj që do të sillni në BTM 2024? Një ekskluzive për lexuesit tanë?

“Para së gjithash donim të rezervonim një hapësirë ​​për bashkitë shqiptare të pranishme në Panair, si ajo e Vlorës, Sarandës dhe Durrësit, pasi së bashku me Qeverinë janë subjektet që krijojnë kushtet e duhura për zhvillimin e qëndrueshëm të turizmin. Dhe qëndrueshmëria është pikërisht tema e konferencës që do të mbahet më 28 shkurt në orën 14.30 me titull “Shqipëria, nga turizmi i numrave te turizmi i qëndrueshëm”. Për më tepër, gjatë gjithë kohëzgjatjes së BTM-së do të jenë të pranishëm operatorë, investitorë dhe agjenci shqiptare të cilët do të diskutojnë me partnerët e mundshëm për mundësitë e reja të bashkëpunimit për sezonin e ardhshëm dhe pse jo, për projekte afatgjata dhe ide të reja investimi”.

Marrë nga btmitalia.it