Tradita e 1 majit te Arbëreshet e Kalabrisë

E enjte, 28 Mars, 2024
E enjte, 28 Mars, 2024

Tradita e 1 majit te Arbëreshet e Kalabrisë

Në Frascineto (CS), më 1 maj vihej ‘lulja e majit’, (në arbrisht lulemaj-i tregon të gjitha bimët që prodhojnë lule për zierje si p.sh., mallow, gëlqere etj.). Ndoshta është Hypericum, një bimë e dashur për shtrigat, e cila ishte vendosur përballë hyrjes, në një vrimë, sepse duke vepruar kështu viti i ri do t’i kishte gjetur të gjallë anëtarët e asaj familjeje: ashtu na gjën vite i ri.

I njëjti ritual kryej në fshatrat Frascineto dhe San Martino di Finita, por më 24 qershor ne ditën e shën Janjit, pra në ditën e San Giovanni. Në Frascineto, informatorja, Caterina Bellusci, thotë se mund të asistoje në një skenë të vërtetë në të cilën ishte simuluar një sherr mes bashkëshortëve për bimën spintirrë (e njohur edhe si spilasëndër ose hollastua), një bimë me gjemba të gjatë, që burri vuri. në derën e shtëpisë dhe një herë brenda hyri i tërbuar, si i pushtuar, duke fajësuar gruan se kishte vënë spintirrën në prag. Plani, një lloj ‘gjembi i shenjtë’, u konsiderua nga njerëzit si ai që përdorej nga hebrenjtë për të thurur kurorën e vendosur për tallje në kokën e Jezusit. Ndërsa në San Martino di Finita (CS) hypericum ose “ikja daemonun” ndoshta hieracia, e shenjtëruar diellit, pasi besohej se demonët u shfaqën atë ditë, kështu që u vendos në shtalkat e derës. Në botanikë është hypericum perforatum … .. kërkimet mes magjisë dhe parfumeve vazhdojnë.

1 MAJ NË SHQIPËRI

Në këtë ditë, barinjtë i ushqenin kafshët me fidanin me lule blu në lartësi të ulët, me gjethe shumë të dhëmbëzuara, të quajtur përvashez, për të marrë një prodhim të bollshëm të produkteve të qumështit ose një bar tjetër të quajtur shporis, në mënyrë që kafshët të riprodhoheshin si ai bar. Çuditërisht, Fjalori i gjuhës së sotme shqipe (1980) raporton se bari përvashez nuk hahet nga kafshët ndryshe nga sa pretendon J. Nushi, i cili ende pohon se plakat e bënin shporisin në copa të vogla, e përzienin me miell dhe po ashtu ushqeheshin atë te zogjtë, duke besuar se ata do të riprodhoheshin si dy barishtet. Mbrëmjen e 1 majit ndizej një bar i thatë, i njohur si bagël, i vendosur më parë midis katër degëve të hithrës, përballë pragut të oborrit dhe më pas kafshët u hodhën në erë kur futeshin brenda. Baglla me tymin e saj dëmtonte syrin e keq, syrin e keq, ndërsa hithra duhej t’i bënte kafshët të urta. Gjithashtu në datën 1 maj, në dyshekun poshtë trupit të atyre që flinin, vendoseshin gjethet jeshile të arrës, për të larguar sëmundjet nga trupi dhe për të kaluar një verë të freskët si ato gjethe.

Marrë nga libri “Anemona e kuqe dhe zogjtë e De Radës” i Mario Bellizzi

Për t’u bërë pjesë e grupit të “Gazeta Diaspora Shqiptare” mjafton të klikoni: Join Group dhe kërkesa do t’ju aprovohet menjëherë.

Në Frascineto (CS), më 1 maj vihej ‘lulja e majit’, (në arbrisht lulemaj-i tregon të gjitha bimët që prodhojnë lule për zierje si p.sh., mallow, gëlqere etj.). Ndoshta është Hypericum, një bimë e dashur për shtrigat, e cila ishte vendosur përballë hyrjes, në një vrimë, sepse duke vepruar kështu viti i ri do t’i kishte gjetur të gjallë anëtarët e asaj familjeje: ashtu na gjën vite i ri.

I njëjti ritual kryej në fshatrat Frascineto dhe San Martino di Finita, por më 24 qershor ne ditën e shën Janjit, pra në ditën e San Giovanni. Në Frascineto, informatorja, Caterina Bellusci, thotë se mund të asistoje në një skenë të vërtetë në të cilën ishte simuluar një sherr mes bashkëshortëve për bimën spintirrë (e njohur edhe si spilasëndër ose hollastua), një bimë me gjemba të gjatë, që burri vuri. në derën e shtëpisë dhe një herë brenda hyri i tërbuar, si i pushtuar, duke fajësuar gruan se kishte vënë spintirrën në prag. Plani, një lloj ‘gjembi i shenjtë’, u konsiderua nga njerëzit si ai që përdorej nga hebrenjtë për të thurur kurorën e vendosur për tallje në kokën e Jezusit. Ndërsa në San Martino di Finita (CS) hypericum ose “ikja daemonun” ndoshta hieracia, e shenjtëruar diellit, pasi besohej se demonët u shfaqën atë ditë, kështu që u vendos në shtalkat e derës. Në botanikë është hypericum perforatum … .. kërkimet mes magjisë dhe parfumeve vazhdojnë.

1 MAJ NË SHQIPËRI

Në këtë ditë, barinjtë i ushqenin kafshët me fidanin me lule blu në lartësi të ulët, me gjethe shumë të dhëmbëzuara, të quajtur përvashez, për të marrë një prodhim të bollshëm të produkteve të qumështit ose një bar tjetër të quajtur shporis, në mënyrë që kafshët të riprodhoheshin si ai bar. Çuditërisht, Fjalori i gjuhës së sotme shqipe (1980) raporton se bari përvashez nuk hahet nga kafshët ndryshe nga sa pretendon J. Nushi, i cili ende pohon se plakat e bënin shporisin në copa të vogla, e përzienin me miell dhe po ashtu ushqeheshin atë te zogjtë, duke besuar se ata do të riprodhoheshin si dy barishtet. Mbrëmjen e 1 majit ndizej një bar i thatë, i njohur si bagël, i vendosur më parë midis katër degëve të hithrës, përballë pragut të oborrit dhe më pas kafshët u hodhën në erë kur futeshin brenda. Baglla me tymin e saj dëmtonte syrin e keq, syrin e keq, ndërsa hithra duhej t’i bënte kafshët të urta. Gjithashtu në datën 1 maj, në dyshekun poshtë trupit të atyre që flinin, vendoseshin gjethet jeshile të arrës, për të larguar sëmundjet nga trupi dhe për të kaluar një verë të freskët si ato gjethe.

Marrë nga libri “Anemona e kuqe dhe zogjtë e De Radës” i Mario Bellizzi

Për t’u bërë pjesë e grupit të “Gazeta Diaspora Shqiptare” mjafton të klikoni: Join Group dhe kërkesa do t’ju aprovohet menjëherë.

Në Frascineto (CS), më 1 maj vihej ‘lulja e majit’, (në arbrisht lulemaj-i tregon të gjitha bimët që prodhojnë lule për zierje si p.sh., mallow, gëlqere etj.). Ndoshta është Hypericum, një bimë e dashur për shtrigat, e cila ishte vendosur përballë hyrjes, në një vrimë, sepse duke vepruar kështu viti i ri do t’i kishte gjetur të gjallë anëtarët e asaj familjeje: ashtu na gjën vite i ri.

I njëjti ritual kryej në fshatrat Frascineto dhe San Martino di Finita, por më 24 qershor ne ditën e shën Janjit, pra në ditën e San Giovanni. Në Frascineto, informatorja, Caterina Bellusci, thotë se mund të asistoje në një skenë të vërtetë në të cilën ishte simuluar një sherr mes bashkëshortëve për bimën spintirrë (e njohur edhe si spilasëndër ose hollastua), një bimë me gjemba të gjatë, që burri vuri. në derën e shtëpisë dhe një herë brenda hyri i tërbuar, si i pushtuar, duke fajësuar gruan se kishte vënë spintirrën në prag. Plani, një lloj ‘gjembi i shenjtë’, u konsiderua nga njerëzit si ai që përdorej nga hebrenjtë për të thurur kurorën e vendosur për tallje në kokën e Jezusit. Ndërsa në San Martino di Finita (CS) hypericum ose “ikja daemonun” ndoshta hieracia, e shenjtëruar diellit, pasi besohej se demonët u shfaqën atë ditë, kështu që u vendos në shtalkat e derës. Në botanikë është hypericum perforatum … .. kërkimet mes magjisë dhe parfumeve vazhdojnë.

1 MAJ NË SHQIPËRI

Në këtë ditë, barinjtë i ushqenin kafshët me fidanin me lule blu në lartësi të ulët, me gjethe shumë të dhëmbëzuara, të quajtur përvashez, për të marrë një prodhim të bollshëm të produkteve të qumështit ose një bar tjetër të quajtur shporis, në mënyrë që kafshët të riprodhoheshin si ai bar. Çuditërisht, Fjalori i gjuhës së sotme shqipe (1980) raporton se bari përvashez nuk hahet nga kafshët ndryshe nga sa pretendon J. Nushi, i cili ende pohon se plakat e bënin shporisin në copa të vogla, e përzienin me miell dhe po ashtu ushqeheshin atë te zogjtë, duke besuar se ata do të riprodhoheshin si dy barishtet. Mbrëmjen e 1 majit ndizej një bar i thatë, i njohur si bagël, i vendosur më parë midis katër degëve të hithrës, përballë pragut të oborrit dhe më pas kafshët u hodhën në erë kur futeshin brenda. Baglla me tymin e saj dëmtonte syrin e keq, syrin e keq, ndërsa hithra duhej t’i bënte kafshët të urta. Gjithashtu në datën 1 maj, në dyshekun poshtë trupit të atyre që flinin, vendoseshin gjethet jeshile të arrës, për të larguar sëmundjet nga trupi dhe për të kaluar një verë të freskët si ato gjethe.

Marrë nga libri “Anemona e kuqe dhe zogjtë e De Radës” i Mario Bellizzi

Për t’u bërë pjesë e grupit të “Gazeta Diaspora Shqiptare” mjafton të klikoni: Join Group dhe kërkesa do t’ju aprovohet menjëherë.