Publikimi i Harvard: 3 të mirat që sjell ndërtimi i aeroportit të Vlorës

E premte, 29 Mars, 2024
E premte, 29 Mars, 2024

Publikimi i Harvard: 3 të mirat që sjell ndërtimi i aeroportit të Vlorës

Universiteti i Harvard ka publikuar një shkrim në lidhje me të mirat që do të sillte ndërtimi i një aeroporti në Vlorë, sidomos për Shqipërinë e Jugut.

Shkrimi i publikuar në Harvard.

Duke marrë parasysh rastin e aeroportit të propozuar në Vlorë, në Shqipërinë e Jugut, ky raport analizon kanalet përmes të cilave një aeroport i ri greenfield mund të kontribuojë në zhvillimin ekonomik rajonal.

Në Dhjetor 2019, Qeveria e Shqipërisë hapi një thirrje për oferta për ndërtimin e një aeroporti të ri në jug të vendit.

Ndërsa ekzistojnë prova që tregojnë se aeroporti mund të jetë i qëndrueshëm nga pikëpamja tregtare, kjo nuk ofron një perspektivë të bazuar në kanalet me të cilat aeroporti mund të nxisë ekonominë rajonale. Për të vlerësuar se si aeroporti i ri do të bashkëvepronte me aktivitetet ekzistuese dhe potenciale ekonomike, ky raport vlerëson tre nga kanalet më të rëndësishme të ndikimit me të cilat aeroporti mund të shërbente si promovues:

1- Aktivitete ekonomike të lidhura drejtpërdrejt me ose promovuar nga aeroportet,

2 – Kontributi i mundshëm i aeroportit në sektorin e turizmit të rajonit

3- potencialin për zhvillimin e vendit të transportit ajror si një mjet për promovimin e eksportit. Në secilin nga këto tre raste, raporti identifikon mallra publike plotësuese ose politika që mund të maksimizojnë ndikimin e aeroportit në rajon.

Funksionimi i aeroportit në vetvete mund të stimulojë një sërë aktivitetesh ekonomike që lidhen drejtpërdrejt me shërbimet e trafikut ajror. Aeroportet kanë aftësinë të formojnë strukturën ekonomike të vendeve menjëherë përreth tyre, duke vepruar si një konsumator dhe si një furnizues i shërbimeve të transportit ajror. Jo vetëm aktivitetet në lidhje me transportin dhe logjistikën lulëzojnë rreth aeroporteve, por edhe një larmi industri prodhuese, tregtie dhe ndërtimi. Sidoqoftë, përfitimet e grumbullimit nga një aerotropol i suksesshëm nuk garantohen me ndërtimin e një aeroporti. Për aeroportin e ri të Shqipërisë së Jugut për të realizuar kthimet e tij të mundshme, do të kërkohet një planifikim i integruar i sitit të aeroportit, me fokus në planifikimin e pasurive të patundshme dhe sigurimin e infrastrukturës plotësuese.

Vendosja e një aeroporti në Vlorë ka potencialin për të nxitur zhvillimin rajonal në Shqipërinë e Jugut përmes lehtësimit të rritjes së sektorit të turizmit dhe aktiviteteve të tij të lidhura. Industria e turizmit në Shqipëri ka parë një rritje të fortë në dy dekadat e fundit, por ende mbetet prapa potencialit të saj.

Shqipëria ka vetëm një depërtim të fortë në tregun e turizmit në tregjet e saj fqinje, dhe sezonaliteti i lartë i sezonit të turizmit kufizon më tej rritjen e sektorit. Vendosja e një aeroporti në Shqipërinë e Jugut do të lehtësonte disa prej kufizimeve të industrisë së turizmit të lidhura me transportin në vend dhe rajon. Duke pasur parasysh besimin e lartë të industrisë së turizmit në shumë hyrje të tij plotësuese, më shumë se një fushë shqetësimi mund të duhet të adresohet që ndikimi i aeroportit të ri të maksimizohet. Lehtësimi i aksesit të transportit përreth rajonit të Shqipërisë së Jugut dhe posaçërisht në vendet turistike; përgatitja e vendeve të trashëgimisë natyrore dhe kulturore për përdorimin e turizmit dhe zgjerimi i infrastrukturës së turizmit për të akomoduar rritjen e mundshme janë disa nga ndërhyrjet e analizuara.

Infrastruktura e aeroportit mund të ofrojë në teori mundësi për të përmirësuar konkurrencën e eksporteve shqiptare, por zhvillimi i një grupi të suksesshëm të ngarkesave ajrore nuk është detyrë e thjeshtë. Një aeroport mund të lehtësojë një mënyrë alternative të transportit për lloje të veçanta të mallrave dhe kështu të promovojë eksportet e një vendi.

Në rastin e Shqipërisë, jo vetëm produktet ekzistuese të tekstilit dhe bujqësisë mund të eksportohen në mënyrë konkurruese përmes transportit ajror, por edhe vetë transporti ajror mund të përmirësojë pozicionin e Shqipërisë për tu diversifikuar në industri “aty pranë”, të identifikuara nga teoria e Kompleksitetit Ekonomik.

Sidoqoftë, një strategji efektive e transportit ajror nuk varet dhe nuk mund të varet në mënyrë unike nga disponueshmëria e thjeshtë e një aeroporti aty pranë. Operacionet e ngarkesave ajrore kërkojnë vëllimin e trafikut që Shqipëria mund të mos jetë në gjendje të sigurojë, si dhe një infrastrukturë plotësuese specifike për ngarkesat. Edhe pse potenciali për transportin ajror në Shqipërinë e Jugut mund të jetë i lartë, ai nuk është aspak një bast i sigurt dhe as nuk nënkupton me siguri ndikim të rëndësishëm në të ardhmen e afërt. DiasporaShqiptare.al

Universiteti i Harvard ka publikuar një shkrim në lidhje me të mirat që do të sillte ndërtimi i një aeroporti në Vlorë, sidomos për Shqipërinë e Jugut.

Shkrimi i publikuar në Harvard.

Duke marrë parasysh rastin e aeroportit të propozuar në Vlorë, në Shqipërinë e Jugut, ky raport analizon kanalet përmes të cilave një aeroport i ri greenfield mund të kontribuojë në zhvillimin ekonomik rajonal.

Në Dhjetor 2019, Qeveria e Shqipërisë hapi një thirrje për oferta për ndërtimin e një aeroporti të ri në jug të vendit.

Ndërsa ekzistojnë prova që tregojnë se aeroporti mund të jetë i qëndrueshëm nga pikëpamja tregtare, kjo nuk ofron një perspektivë të bazuar në kanalet me të cilat aeroporti mund të nxisë ekonominë rajonale. Për të vlerësuar se si aeroporti i ri do të bashkëvepronte me aktivitetet ekzistuese dhe potenciale ekonomike, ky raport vlerëson tre nga kanalet më të rëndësishme të ndikimit me të cilat aeroporti mund të shërbente si promovues:

1- Aktivitete ekonomike të lidhura drejtpërdrejt me ose promovuar nga aeroportet,

2 – Kontributi i mundshëm i aeroportit në sektorin e turizmit të rajonit

3- potencialin për zhvillimin e vendit të transportit ajror si një mjet për promovimin e eksportit. Në secilin nga këto tre raste, raporti identifikon mallra publike plotësuese ose politika që mund të maksimizojnë ndikimin e aeroportit në rajon.

Funksionimi i aeroportit në vetvete mund të stimulojë një sërë aktivitetesh ekonomike që lidhen drejtpërdrejt me shërbimet e trafikut ajror. Aeroportet kanë aftësinë të formojnë strukturën ekonomike të vendeve menjëherë përreth tyre, duke vepruar si një konsumator dhe si një furnizues i shërbimeve të transportit ajror. Jo vetëm aktivitetet në lidhje me transportin dhe logjistikën lulëzojnë rreth aeroporteve, por edhe një larmi industri prodhuese, tregtie dhe ndërtimi. Sidoqoftë, përfitimet e grumbullimit nga një aerotropol i suksesshëm nuk garantohen me ndërtimin e një aeroporti. Për aeroportin e ri të Shqipërisë së Jugut për të realizuar kthimet e tij të mundshme, do të kërkohet një planifikim i integruar i sitit të aeroportit, me fokus në planifikimin e pasurive të patundshme dhe sigurimin e infrastrukturës plotësuese.

Vendosja e një aeroporti në Vlorë ka potencialin për të nxitur zhvillimin rajonal në Shqipërinë e Jugut përmes lehtësimit të rritjes së sektorit të turizmit dhe aktiviteteve të tij të lidhura. Industria e turizmit në Shqipëri ka parë një rritje të fortë në dy dekadat e fundit, por ende mbetet prapa potencialit të saj.

Shqipëria ka vetëm një depërtim të fortë në tregun e turizmit në tregjet e saj fqinje, dhe sezonaliteti i lartë i sezonit të turizmit kufizon më tej rritjen e sektorit. Vendosja e një aeroporti në Shqipërinë e Jugut do të lehtësonte disa prej kufizimeve të industrisë së turizmit të lidhura me transportin në vend dhe rajon. Duke pasur parasysh besimin e lartë të industrisë së turizmit në shumë hyrje të tij plotësuese, më shumë se një fushë shqetësimi mund të duhet të adresohet që ndikimi i aeroportit të ri të maksimizohet. Lehtësimi i aksesit të transportit përreth rajonit të Shqipërisë së Jugut dhe posaçërisht në vendet turistike; përgatitja e vendeve të trashëgimisë natyrore dhe kulturore për përdorimin e turizmit dhe zgjerimi i infrastrukturës së turizmit për të akomoduar rritjen e mundshme janë disa nga ndërhyrjet e analizuara.

Infrastruktura e aeroportit mund të ofrojë në teori mundësi për të përmirësuar konkurrencën e eksporteve shqiptare, por zhvillimi i një grupi të suksesshëm të ngarkesave ajrore nuk është detyrë e thjeshtë. Një aeroport mund të lehtësojë një mënyrë alternative të transportit për lloje të veçanta të mallrave dhe kështu të promovojë eksportet e një vendi.

Në rastin e Shqipërisë, jo vetëm produktet ekzistuese të tekstilit dhe bujqësisë mund të eksportohen në mënyrë konkurruese përmes transportit ajror, por edhe vetë transporti ajror mund të përmirësojë pozicionin e Shqipërisë për tu diversifikuar në industri “aty pranë”, të identifikuara nga teoria e Kompleksitetit Ekonomik.

Sidoqoftë, një strategji efektive e transportit ajror nuk varet dhe nuk mund të varet në mënyrë unike nga disponueshmëria e thjeshtë e një aeroporti aty pranë. Operacionet e ngarkesave ajrore kërkojnë vëllimin e trafikut që Shqipëria mund të mos jetë në gjendje të sigurojë, si dhe një infrastrukturë plotësuese specifike për ngarkesat. Edhe pse potenciali për transportin ajror në Shqipërinë e Jugut mund të jetë i lartë, ai nuk është aspak një bast i sigurt dhe as nuk nënkupton me siguri ndikim të rëndësishëm në të ardhmen e afërt. DiasporaShqiptare.al

Universiteti i Harvard ka publikuar një shkrim në lidhje me të mirat që do të sillte ndërtimi i një aeroporti në Vlorë, sidomos për Shqipërinë e Jugut.

Shkrimi i publikuar në Harvard.

Duke marrë parasysh rastin e aeroportit të propozuar në Vlorë, në Shqipërinë e Jugut, ky raport analizon kanalet përmes të cilave një aeroport i ri greenfield mund të kontribuojë në zhvillimin ekonomik rajonal.

Në Dhjetor 2019, Qeveria e Shqipërisë hapi një thirrje për oferta për ndërtimin e një aeroporti të ri në jug të vendit.

Ndërsa ekzistojnë prova që tregojnë se aeroporti mund të jetë i qëndrueshëm nga pikëpamja tregtare, kjo nuk ofron një perspektivë të bazuar në kanalet me të cilat aeroporti mund të nxisë ekonominë rajonale. Për të vlerësuar se si aeroporti i ri do të bashkëvepronte me aktivitetet ekzistuese dhe potenciale ekonomike, ky raport vlerëson tre nga kanalet më të rëndësishme të ndikimit me të cilat aeroporti mund të shërbente si promovues:

1- Aktivitete ekonomike të lidhura drejtpërdrejt me ose promovuar nga aeroportet,

2 – Kontributi i mundshëm i aeroportit në sektorin e turizmit të rajonit

3- potencialin për zhvillimin e vendit të transportit ajror si një mjet për promovimin e eksportit. Në secilin nga këto tre raste, raporti identifikon mallra publike plotësuese ose politika që mund të maksimizojnë ndikimin e aeroportit në rajon.

Funksionimi i aeroportit në vetvete mund të stimulojë një sërë aktivitetesh ekonomike që lidhen drejtpërdrejt me shërbimet e trafikut ajror. Aeroportet kanë aftësinë të formojnë strukturën ekonomike të vendeve menjëherë përreth tyre, duke vepruar si një konsumator dhe si një furnizues i shërbimeve të transportit ajror. Jo vetëm aktivitetet në lidhje me transportin dhe logjistikën lulëzojnë rreth aeroporteve, por edhe një larmi industri prodhuese, tregtie dhe ndërtimi. Sidoqoftë, përfitimet e grumbullimit nga një aerotropol i suksesshëm nuk garantohen me ndërtimin e një aeroporti. Për aeroportin e ri të Shqipërisë së Jugut për të realizuar kthimet e tij të mundshme, do të kërkohet një planifikim i integruar i sitit të aeroportit, me fokus në planifikimin e pasurive të patundshme dhe sigurimin e infrastrukturës plotësuese.

Vendosja e një aeroporti në Vlorë ka potencialin për të nxitur zhvillimin rajonal në Shqipërinë e Jugut përmes lehtësimit të rritjes së sektorit të turizmit dhe aktiviteteve të tij të lidhura. Industria e turizmit në Shqipëri ka parë një rritje të fortë në dy dekadat e fundit, por ende mbetet prapa potencialit të saj.

Shqipëria ka vetëm një depërtim të fortë në tregun e turizmit në tregjet e saj fqinje, dhe sezonaliteti i lartë i sezonit të turizmit kufizon më tej rritjen e sektorit. Vendosja e një aeroporti në Shqipërinë e Jugut do të lehtësonte disa prej kufizimeve të industrisë së turizmit të lidhura me transportin në vend dhe rajon. Duke pasur parasysh besimin e lartë të industrisë së turizmit në shumë hyrje të tij plotësuese, më shumë se një fushë shqetësimi mund të duhet të adresohet që ndikimi i aeroportit të ri të maksimizohet. Lehtësimi i aksesit të transportit përreth rajonit të Shqipërisë së Jugut dhe posaçërisht në vendet turistike; përgatitja e vendeve të trashëgimisë natyrore dhe kulturore për përdorimin e turizmit dhe zgjerimi i infrastrukturës së turizmit për të akomoduar rritjen e mundshme janë disa nga ndërhyrjet e analizuara.

Infrastruktura e aeroportit mund të ofrojë në teori mundësi për të përmirësuar konkurrencën e eksporteve shqiptare, por zhvillimi i një grupi të suksesshëm të ngarkesave ajrore nuk është detyrë e thjeshtë. Një aeroport mund të lehtësojë një mënyrë alternative të transportit për lloje të veçanta të mallrave dhe kështu të promovojë eksportet e një vendi.

Në rastin e Shqipërisë, jo vetëm produktet ekzistuese të tekstilit dhe bujqësisë mund të eksportohen në mënyrë konkurruese përmes transportit ajror, por edhe vetë transporti ajror mund të përmirësojë pozicionin e Shqipërisë për tu diversifikuar në industri “aty pranë”, të identifikuara nga teoria e Kompleksitetit Ekonomik.

Sidoqoftë, një strategji efektive e transportit ajror nuk varet dhe nuk mund të varet në mënyrë unike nga disponueshmëria e thjeshtë e një aeroporti aty pranë. Operacionet e ngarkesave ajrore kërkojnë vëllimin e trafikut që Shqipëria mund të mos jetë në gjendje të sigurojë, si dhe një infrastrukturë plotësuese specifike për ngarkesat. Edhe pse potenciali për transportin ajror në Shqipërinë e Jugut mund të jetë i lartë, ai nuk është aspak një bast i sigurt dhe as nuk nënkupton me siguri ndikim të rëndësishëm në të ardhmen e afërt. DiasporaShqiptare.al